South Beach dieto je leta 2003 zasnoval ameriški kardiolog Arthur Agatston. Je komercialna dieta, ki temelji na ideji, da je za zdrav način prehranjevanja pomembno izbrati ustrezno razmerje med koristnimi ogljikohidrati, proteini in zdravimi maščobami. Doktor Agatston pravi, da kjuč do hitre izgube teže in zdravega telesa ni izključitev ogljikovih hidratov ali maščob iz prehrane, temveč izbira koristnih ogljikovih hidratov in zdravih maščob. Dieto polno hranil, vlaknin in zdravih maščob. Dieto polno hranil, vlaknin in zdravih maščob lahko sledite tudi dlje časa ali pa postane način prehranjevanja za celo življenje.

Program za izgubo teže v treh korakih

Agatston je zasnoval program za izgubo teže in znižanje vrednosti holesterola v krvi, ki ga je predstavil v teh korakih.

PRVI KORAK:

Najtežji izmed vseh korakov, je prvi. Traja dva tedna, cilj le tega pa je, da se postopoma naučimo obvladovanja lakote in odpovemo uživanju nezdravih prigrizkov. Ta korak je namenjen stabiliziranju krvnega sladkorja in hitremu pričetku izgubljanja teže. V teh dveh tednih se odpovemo kruhu, rižu, krompirju, testeninam, sadju in drugim živilom, ki vsebujejo visoke nivoje ogljikovih hidratov in sladkorja. Izmed vseh treh korakov, je prvi korak najbolj

DRUGI KORAK:

Počasi v prehrano uvajamo druga živila, kot so sadje, polnovredna žita in nekatero zelenjavo. V tem koraku telesna teža še vedno postopno upada, vendar počasneje kot v prvem koraku. Počasno izgubljanje teže je najbolj zdravo za telo, saj se ob hitrem upadu teže, organizem ne more tako hitro privaditi na nove razmere. Poleg tega se toksini, ki se nahajajo v telesu, lahko enakomerno sproščajo iz telesa. Tako organizem ne doživi nenadnega porasta toksičnih snovi v krvnem obtoku, kar bi lahko vodilo do zdravstvenih zapletov. Drugi korak traja dokler ne dosežemo ciljne, tj. želene teže.

TRETJI KORAK:

Ta korak je namenjen ohranjanju ciljne teže vse življenje. Pomembno je uživati zdrava živila v zmernih količinah. Če se telesna teža po določenem času prične ponovno nabirati, se vrnemo na prvi ali drugi korak, do dosega ciljne teže. V tretjem koraku je cilj najti primerno razmerje med določenimi vrstami in tipi živil, da se teža ohranja na želeni vrednosti skozi vse življenje.

Glikemični indeks

Dieta uporablja ocenjevalni sistem živil, ki temelji na glikemičnem indeksu. To je sistem, ki ocenjuje, kakšen vpliv ima določeno zaužito živilo na vrednost krvnega sladkorja. Živila, ki vsebujejo ogljikove hidrate, so ocenjena na lestvici od 1 do 100. Na dieti South Beach se uživa živila z nizkim glikemičnim indeksom, to so živila, ki so na lestvici ocenjena s 55 in manj. Ocenjuje se, da živila z nizkim glikemičnim indeksom, vstopajo v naš organizem postopoma in skrbijo za stabilne vrednosti krvnega sladkorja, saj ne povzročajo hitrih porastov in upadov glukoze v krvi. Zaradi tega preprečujejo občutek lakote, kar pomeni, da dnevno zaužijemo manjše količine hrane. Na spletu obstajajo strani, na katerih najdemo glikemični indeks živil, na primer spletna stran medicinske fakultete v Harvardu ali univerze v Sydneyju.

Individualna dieta

Različni ljudje imajo tudi različno presnovo in druge dejavnike, ki vplivajo na shranjevanje energetskih zalog. To pomeni, da niti dva človeka na dieti South Beach ne bosta uživala enakih živil v enakem razmerju, prav tako pa ni določen dnevni kalorični vnos. Tak pristop na nek način dovoljuje prosto izbiro živil, edini pogoj je namreč, da morajo le ta imeti nizek glikemični indeks.

Zakaj bi se odločili za dieto South Beach?

Dieta je precej raziskana in njeni učinki so potrjeni na številnih posameznikih, tako je varna in učinkovita, če jo sledimo na pravilni način. Za to je potrebno nekaj več znanja, kot smo ga podali v tem članku. Za podrobnejše informacije o dieti z navodili za izvajanje, je izšla knjiga dr. Agatstona, ki je že prevedena v slovenščino.

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites