Ketonska dieta

Ketonska dieta (pomeni samo približno 50 gramov ogljikovih hidratov na dan je zelo učinkovita za izgubo kilogramov, ker ste “prepričali” telo da za primarno dejavnost uporablja maščobe kot svoj primarni vir goriva namesto ogljikovih hidratov.

Tradicionalno, bodybuilderji se odločijo, da bodo dobili svoj beljakovinski vnos iz tune in pustega mesa, kot so piščančje prsi. Vendar pa na dieti, kot je ta, morate preklopiti na temnejše meso in mastne ribe. Zamenjati vsakdanji meni za lososa, piščančja stegna, jagnjetino in pusto govedino vam omogoča, da dobite dovolj beljakovin in maščob v enem viru.

Temelji ketonske diete

Pri ketonski dieti daleč največji delež zaužite energije predstavljajo maščobe. Poleg maščob posameznik zaužije tudi dovolj, vendar ne preveč beljakovin, ogljikovi hidrati, kot smo omenili na začetku, pa naj bi predstavljali zelo majhen delež zaužitih kilo kalorij (najbolj priporočljivo pa je, da jih dobimo iz zelenolistne zelenjave).

Določene celice in tkiva v našem telesu za svoje delovanje nujno potrebujejo glukozo. To so na primer rdeče krvne celice ali eritrociti, pa tudi živčevje in možgani. Zavedati se moramo, da je naše telo zelo prilagodljivo in to velja tudi v situaciji, ko v svoje telo vnašamo močno zmanjšan delež ogljikovih hidratov. Naše telo namreč lahko glukozo proizvede tudi iz drugih virov, na primer iz glukoze, laktata in določenih aminokislin. Uživanje ogljikovih hidratov torej ni nujno potrebno za delovanje organizma, kar pa nikakor ne velja za beljakovine in določene vrste maščob (gre za maščobni kislini omega 3 in omega 6). Esencialnih maščob in beljakovin (kot pove že samo njihovo ime) naše telo ne more proizvesti samo, ampak jih moramo zaužiti s hrano. Po drugi strani pa lahko potrebne ogljikove hidrate proizvede v procesu glukoneogeneze.

 

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites