Težave s preveliko telesno težo pestijo vedno več ljudi. Tako pri odraslih kot tudi pri vedno več otrocih in mladostnikih se ta problematika stopnjuje. Številni, ki trpijo za debelostjo, ugotavljajo, da pravzaprav nimajo na voljo nasvetov, s pomočjo katerih bi na učinkovit in zdrav način dosegli zmanjšanje teže. Med zelo popularnimi načini izgube teže so raznovrstne diete. Medtem, ko obstaja veliko diet, ki zagotavljajo učinkovito delovanje, pa je le nekaj takšnih, ki imajo dokazane pozitivne učinke. Ena izmed njih je mediteranska dieta.

Kaj je mediteranska dieta

Mediteranska dieta je prehranjevanje na način, ki je prevladujoč v obmorskih področjih južne Evrope. Predvsem se pri tem načinu prehranjevanja uporablja grške in italijanske recepte. Le ti bi naj vsebovali živila, ki zagotavljajo zdravje celotnemu organizmu. To potrjujejo tudi študije, ki so dokazale, da omenjena dieta varuje pred številnimi boleznimi. Ljudje, ki uživajo mediteransko dieto imajo namreč manj diabetesa tipa 2, srčnih infarktov, v primerjavi z ostalimi pa je pri njih manjša pojavnost kapi in prezgodnje smrti.

Recept

Univerzalnega recepta, po katerem bi sledili tej dieti, ni. Študije, v katerih so dokazali pozitivne učinke na zdravje, pa so temeljile na določenih zakonitostih. Tako so znanstveniki izpostavili jedi, ki naj bi se jim izogibali, jedi, ki jih naj redno uživamo ter jedi, ki bi jih naj uživali v zmernih količinah. V okviru tega bi se naj redno na našem jedilniku znašla zelenjava, sadje, semena in oreščki, krompir, polnozrnata žita, kruh, zelišča in začimbe, ribe in morski sadeži ter ekstra deviško olivno olje. V zmernih količinah bi naj uživali perutnino, jajca, sir in jogurt, redko pa bi naj uživali tudi rdeče meso. Izogibati se velja sladkih pijač, procesiranemu mesu, rafiniranemu žitu in rafiniranemu olju ter drugih obdelanih živil.

Dieta predpisuje uživanje pretežno rastlinske hrane, relativno malo pa živalske. Uživanje rib in morskih sadežev je priporočeno vsaj enkrat tedensko.

Kako izbrati živila

V kolikor se želite prehranjevati po mediteranski dieti, vam podajamo nekaj napotkov, s katerimi si boste zagotovili živila, ki jih potrebujete. Le ta naj bodo pridelana čim bolj zdravo, brez pesticidov, umetnih gnojil in drugih škodljivih snovi. Prav tako naj bodo živila čim manj predelana. Če si to lahko privoščite, izberite ekološka živila. Poleg tega je dobro, da si določeno zelenjavo, zelišča in začimbe pridelate sami doma, če imate to možnost. Če te možnosti ni, je najbolje, da kupite lokalno pridelana živila.

Zelenjave, ki uspeva v našem podnebju in jo lahko vključite v mediteransko dieto je veliko. To je na primer krompir, čebula, korenje, špinača, česen, brokoli in druga zelenjava. Od sadja lahko uporabimo lokalno pridelana jabolka, grozdje, jagode, borovnice. Ko izbiramo bolj eksotično sadje kot so citrusi, pa je najbolje kupiti takšno s certifikatom, ki zagotavlja, da je pridelano na naravi prijazen način. Poleg tega je v našem okolju možno pridelati žita, semena in nekatere oreščke, ki so del mediteranske diete.

Olive, iz katerih stiskajo ekstra deviško olivno olje ter nekatere začimbe in druga živila, uspevajo le v mediteranskem podnebju. Ta si lahko zagotovimo na primer, ko odidemo na dopust, saj nekatera izmed njih lahko shranimo za daljši čas. Če kupimo hrano direktno od pridelovalca, je prednost tudi ta, da se lažje prepričamo, da je zdravo pridelana. Več kot je namreč posrednikov pri prodaji, težje je zagotoviti nadzor nad kakovostjo živil.

Pri upoštevanju katerekoli diete, je dobro imeti doma le živila, ki spadajo v okvir dietnega načrta. Če le lahko, se znebite druge hrane, ki bi vas lahko zamikala in s tem odvrnila od cilja. To so vse sladke pijače, kupljen sladoled, sladkarije, beli kruh, slano pecivo in procesirana hrana. Na ta način boste primorani uživati le priporočena živila, saj drugih ne bo na voljo.

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites