Ornisheva dieta – da ali ne?

Dr. Dean Ornish je v začetku devetdesetih let svojim pacientom predpisal dieto, ki naj bi jim pomagala ne le pri izgubi telesne teže, temveč tudi dolgoročno. Pozitivni učinki dolgoročnega sledenja tej dieti, katere bistvo je uživati zelo majhno količino maščob, naj bi bili zmanjšanje verjetnosti za nastanek kroničnih bolezni ter zmanjšanje zdravstvenih težav v primeru, ko so kronične bolezni že prisotne.

Dr. Ornish je skupaj s svojo raziskovalno ekipo do danes dokazal številne pozitivne učinke svoje diete in tako potrdil domneve glede njene učinkovitosti ter vpliva na zdravstveno stanje oseb, ki so ji sledile.

Dieta sestavlja en del programa za izboljšanje splošnega zdravja, ki jo izvajajo na različnih mestih v Združenih državah Amerike. Kot druge diete pa ima svoje prednosti in slabosti, zato spodaj podajamo koncept celotne diete, nato pa orišemo pozitivne lastnosti in kritike le te.

Na kratko o dieti:

  • Prehrana bi naj vključevala hranila v razmerju 10% maščob, 20% beljakovin in 70% ogljikovih hidratov.
  • Ne predpisuje omejitev glede uživanja stročnic, sadja, žit in zelenjave.
  • Predpisuje uživanje mlečnih izdelkov z zmanjšano vsebnostjo maščobe ali brez vsebnosti maščob.
  • Izogibati se je potrebno mesu (vsem vrstam), oljem in živilom, ki vsebujejo povečano količino olj – dieta je praktično vegetarijanska.
  • Na dieti se ne uživa avokada, oliv, oreščkov, semen, mlečnih izdelkov, ki jim ni odvzeta maščoba ter sladkorja.
  • Priporoča se uživanje manjših obrokov, vendar je zaradi tega potrebno paziti, da dnevni vnos hranil ni prevelik

Zraven prehranskih predpisov, se vključno z dieto spreminja življenjski slog. To pomeni, da prenehamo z vsemi razvadami, ki so škodljive za zdravje, kar na primer vključuje kajenje in prekomerno uživanje alkohola. Prav tako je potrebno izogibanje stresu, ki je dejavnik tveganja za srčno-žilne, možganske in druge kronične bolezni. Pri prekomerni količini stresa si pomagamo z jogo ali meditacijo ter drugimi načini sproščanja. Vse našteto je vključeno v program za izboljšanje splošnega zdravja, ki ga je zasnoval dr. Ornish.

Pozitivne lastnosti

Ena izmed dobrih lastnosti je, da prehrana vključuje neomejeno uživanje sadja, stročnic, zelenjave in vseh vrst žit. Ta živila veljajo kot zelo zdrava in so tako priporočena skoraj pri vsaki dieti. Prav tako je dobro, da načrt izključuje tudi druge dejavnike tveganja, ki pripomorejo h kroničnim boleznim. Sprememba življenjskega stila zahteva veliko prilagoditev, vendar predstavlja pomembni korak k izboljšanju splošnega zdravja. Ljudje, ki so sledili priporočilom dr. Ornisha so izgubili v povprečju 14 kg na leto in zmanjšali možnosti za nastanek srčno-žilnih obolenj ter drugih pridruženih zapletov.

Kritike

Najpogostejše kritike Ornisheve diete se nanašajo na prekomerno izključitev maščob iz prehrane. Namreč od časa, ko je bila zasnovana, so se razvila nova znanja in prišlo je do novih dognanj. Izključitev rib, oreščkov in semen iz prehrane pomeni, da izgubimo vir omega 3 maščobnih kislin, ki so dokazano pomembne za pravilno funkcijo celic in celotnega telesa. Prav tako obstaja nevarnost za pomanjkanje določenih mineralov in drugih pomembnih hranil, če dlje časa sledimo temu dietnemu načrtu.

Ornisheva dieta predpisuje izogibanje veliko živilom, ki so dandanes smatrana kot ena izmed najbolj zdravih. To so na primer avokado, orehi in drugi oreščki ter semena. Trenutne raziskave na področju zdrave prehrane in hujšanja dokazujejo, da uživanje zelo nizkih količin maščob najbrž ni pravilni pristop, če se želimo zdravo prehranjevati. Maščobe v prehrani namreč niso edini vzročni dejavnik, ki bi povzročal previsoko telesno težo.

Medtem, ko dokazi kažejo, da dieta deluje, pa lahko najdemo mnogo drugih diet, ki so prav tako učinkovite in dovoljujejo uživanje riv in drugih živil, ki so tukaj na listi prepovedanih. Prav zaradi velike izbire različnih načinov prehranjevanja se lahko vsak odloča po svoji presoji, katera je zanj ustrezna dieta.

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites