Škodljive plati hitre prehrane

Hitra prehrana. Večna dilema. Okus le te je včasih božanski, pa vendar zavestno vemo, da je tovrstna živila nezdravo uživati. Kaj je tisto, kar se skriva v hitro pripravljenih živilih in našemu telesu škoduje, navajamo spodaj. V znanju je namreč moč. Lažje se je upreti nečemu, za kar imamo trdne argumente, da nam škoduje.

Sladila

Moramo še kaj dodati? O sladkorju je znanih veliko dejstev. Brez njega naši možgani praktično ne morejo funkcionirati, vendar ga s prehrano vnašamo toliko, da bi lahko nahranili možgane celi vasi prebivalcev. Na vsakem koraku nas opozarjajo, naj zmanjšamo vnos sladkorja, vendar s hitro prehrano zagotavljamo ravno obratno. V skoraj vseh hitro pripravljenih živilih je velik presežek sladkorja, saj je ta uporabljen ne le kot konzervans, temveč tudi kot droga. Prav ste prebrali. Dodajanje sladkorja v živila, povzroči bolj prijeten okus in nas s tem mami v željo po nenehnem uživanju te hrane. V znani prehranski verigi hitre prehrane sploh ne najdete živila, ki mu ne bi bil dodan sladkor. Da, tudi v pleskavicah in celo zelenjavi, ki je mišljena kot solata. V hitro pripravljeni hrani vas premami torej predvsem sladkor in nekaj drugih aditivov ter arom.

Barvila

Kako lepo izgleda hitro pripravljena hrana! Kot iz revije. Le zakaj doma pripravljena hrana nikoli ne izgleda tako dobro? Poleg vseh ojačevalcev okusa, ki nas dobesedno zasvojijo in prisvojijo, je hitra hrana tudi na pogled odlična. Za takšno popolnost je potrebno uporabiti še veliko drugih dodatkov. Zelo pogosto se uporabijo barvila, ki popolnoma brezbarvno meso spremenijo v na videz zdrav zrezek. Rdeče meso je eno izmed najpogosteje barvanih, prav tako losos, nekoliko manj pa tudi svinjina in perutnina. Barvila so v omakah, prilogah, solatah, pravzaprav se pojavljajo povsod.

Pesticidi

Za hitro prehrano plačamo manj. Kar je privlačno, saj si vsi želimo prihraniti visoke življenjske stroške. V kolikor pogledamo dlje od same prodajalne hitrih obrokov, se kaj hitro zavemo, da hrana vsekakor prihaja iz narave. Če odštejemo umetne konzervanse, aditive, sintetične sladkorje in dodatke, je osnovno živilo največkrat proizvedeno na farmah oziroma kmetijah. Velike hale gojijo piščance in druge živali v nehumanih pogojih, sadje in zelenjava ter žita prihajajo iz polij, kjer se kopajo v pesticidih, umetnih gnojilih in drugih kemično-sintetičnih pripravkih. Temu se žal zaradi nizke odkupne cene proizvajalci ne morejo izogniti. Tudi sami morajo namreč preživeti svoje družine.

Usmeritev v ekološko pridelavo je pri nas draga in še precej let traja, da se pridobi certifikat ekološke pridelave. Država še premalo podpira tovrstno pridelavo, kar lahko vsi skupaj upamo, da se bo v prihodnje spremenilo. Ekološko pridelana živila ne vsebujejo škodljivih pesticidov in so zaradi višje kakovosti tudi dražja. Ob nakupu poceni obroka hitre prehrane lahko kar odmislite, da ste zaužili živilo brez škodljivih substanc.

Pomanjkanje časa?

Hitra prehrana zagotovo škoduje. Ali boste se tu in tam odločili za kak hitro pripravljen obrok, pa je povsem vaša izbira. Vendar pomanjkanje časa zagotovo ni izgovor za stalno poseganje po hitri prehrani. Tudi zdrav obrok je lahko pripravljen v manj kot pol ure, saj je celo škodljivo, če uživamo kosilo in večerjo v štirih hodih naenkrat. Pri zdravi prehrani velja, da bolj kot je preprosto, bolje je. Tako si lahko brez težav pripravimo ekološki riž, ajdo, proso in druge žitarice, v katere dodamo nekaj zelenjave. Če še niste zasledili, obstaja vrsta kuharskih knjig, kjer najdete recepte za pripravo obroka v manj kot pol ure. Brez večjega časovnega vložka se tudi priprava hrane en dan vnaprej izplača. Zvečer skuhana enolončnica, ki jo pogrejemo naslednji dan je veliko bolj zdrava od obroka hitre prehrane.

Ne znate kuhati?

To pa res ni nikakršen problem. Neznanje kuhanja je odlična priložnost za druženje in raziskovanje novih znanj. Še nihče ni namreč prišel na svet z loncem in kuhalnico. Vaja dela mojstra, to zagotovo velja. Kadar se lotevate kuhanja boste deležni kar precej zabavnih dogodivščin. Kot so zažgana hrana, nezadostno pečen krompir, umazane stene, po celi kuhinji razsuta moka in še mnogo tega. Skozi te faze so morali iti prav vsi,  ki znajo pripraviti užiten obrok. Začnite počasi, zastavite si nižje cilje. Ne pričakujte nemogočega od sebe. Če danes ne znate pripraviti niti juhe, jutri zagotovo ne boste pripravili vrhunskega obroka s petimi zvezdicami. A če vam uspe speči neslane palačinke, si lahko čestitate!

 

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

 

Add to Favourites