Čustva močno vplivajo na dieto

Danes se bomo pogovarjali o nekoliko drugačni, a vendarle zelo pomembni temi. Načinu, na katerega lahko naša čustva vplivajo na način prehranjevanja. Velja načelo, da boljše, kot je naše počutje, boljše izbire delamo, ko pride do vprašanja kaj zaužiti. Slabše kot se počutimo, težje se držimo določene diete in kaj kmalu se nabere veliko »prekrškov«, ki slabšajo izid same diete ter nam povzročajo sive lase. Krog je tako sklenjen, saj si venomer nalagamo novo čustveno breme, ki lahko sčasoma vodi nazaj v slabe prehranske navade.

Boljše počutje vodi do bolj zdravega prehranjevanja

Kadar se počutimo slabo, nas lahko čustva prevzamejo do te mere, da vplivajo na različna področja našega življenja. Naši možgani zaznajo, da je nekaj narobe in tako se poveča pozornost naših čutov. S tem se organizem želi zavarovati pred morebitno nevarnostjo in nam pomagati, da se hitreje umaknemo v varnejše vode. Kadar so naši čuti na preži, smo bolj pozorni na kvalitete hrane kot so vonj, okus in izgled. Zato v takih trenutkih hitreje posežemo na primer po čokoladi, ki je zelo okusna skoraj vsem. Prav tako hitreje zavijemo v dišeč kiosk s hitro prehrano ali kupimo kakšen prigrizek v privlačni embalaži. Kadar nas čustva ne prevzemajo, se lažje osredotočimo na zavestno izbiranje hrane ter pazimo na vnos hranil, primernih za zdravje.

Afekt in izbira hrane

O depresiji in prehrani smo že pisali, tokrat pa govorimo o čustvenem afektu in ne kroničnih težavah. Namreč ob pretresljivih dogodkih, ki spremljajo vse ljudi dan za dnem, se počutje nenadoma poslabša. To lahko v tistem trenutku pripelje do nezdravih odločitev, ki jih kasneje obžalujemo. V kolikor se zavedamo, kako naše čustveno stanje vpliva na izbor hrane, lahko razmislimo o bolj zdravi alternativi. Lahko se raje odpravimo na sprehod, svoje frustracije premagamo ob klepetu s prijatelji ali pa si damo »duška« v telovadnici. Vsak človek lahko najde kaj, kar ga veseli in s tem pripomore k bolj zdravim prehranskim odločitvam.

Samo en košček …

Vsi vemo, da ne ostane pri enem koščku, zato lahko idejo o tem kar zatrete v kali. V kolikor se lotevate čokolade, dobro veste, da je boste pojedli toliko, kot je zmorete pojesti naenkrat. V tem ni nič čudnega, saj se omenjena situacija dogaja prav vsem izmed nas. Tukaj torej nikoli ne gre za vprašanje koščka temveč ali smo zmožni izbrati alternativo. Kadar namreč izberemo en košček je pot do drugega že tako blizu, da smo praktično ujeti v lastni jami. Zato se spodbudite k temu, da si ne izkopljete velike jame, ki vas ne bo zasula le z odvečnimi kalorijami, temveč tudi z obilico slabe vesti. Naj vam pomagamo: ni lahko. Žal ni recepta, ki bi veljal za vse, zato sami premislite o poti, ki bo vodila do zdravih prehranskih navad.

Žalostni filmi redijo

Znano je, da osebe ob gledanju filma z žalostno zgodbo, zaužijejo več kalorično polne hrane, kot tisti, ki izbirajo filme z bolj pozitivno vsebino. To dejstvo je dobro imeti v mislih, kadar se odločamo za filmski večer oziroma obisk kina, saj lahko že en večer kalorično bogate hrane vodi v neuravnoteženost vnosa kalorij. Naslednjič, ko se odpravljate v kino s prijatelji, zato raje izberite komedijo.

Zaključek

Vse poti vodijo v Rim. S tem bi želeli poudariti, da je skrb za naše počutje zelo  pomemben del diete, morda celo pomembnejši od preračunavanja kalorij. Premislite, kaj vas veseli in se lotite vsakega podviga. Tudi če boste vnesli dve kaloriji več, kot je potrebno, pa boste čez dan dobre volje, ste naredili veliko več kot da se obremenjujete in se ob čustvenem bremenu zlomite. V primeru slabe vesti se namreč veliko večkrat pregrešimo, kar prinaša ne le dve, temveč veliko preveč dnevno zaužitih kalorij.

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites