Kar nekaj predvsem nemedicinskih raziskav je potrdilo povezavo s hujšanjem in poslabšanjem psihičnega stanja. Čeprav se nam morda intuitivno dozdeva, da bi znižanje prevelike telesne teže in upoštevanje zdravega načina življenja, poleg fizičnega moralo izboljšati tudi psihično počutje, temu v nekaterih primerih ni tako. Na kak način pride do slabšega razpoloženja ali celo depresije pri hujšanju in ali hujšanje ogroža vaše psihično zdravje, vam predstavljamo v tem članku.

Študija, ki potrdi povezavo

Za lažjo interpretacijo povezave med hujšanjem in nastankom depresije, naj izpostavimo eno izmed zgoraj omenjenih študij in na podlagi le te naredimo določene zaključke.

Raziskovalci so pri 2000 preiskovankah in preiskovancih ugotovili, da je med tistimi, ki so v zadnjem času shujšali, osemdeset odstotkov večja verjetnost za pojav depresije, kot pri tistih, ki so v času študije ohranili prvotno telesno težo. Pojav depresije raziskovalci povezujejo s hipotezo, da večina ljudi hujša na podlagi odrekanja in zaradi tega zapade v depresivno razpoloženje.

Prvo, kar izstopa pri tej in podobnih študijah je, da raziskovalci niso raziskali, na kak način so dotične osebe dejansko shujšale. Obstaja namreč veliko različnih diet, od katerih je kar nekaj takšnih, ki niso osnovane na odrekanju živilom. Povezava je bila tako narejena le na osnovi dejstva, da so osebe v zadnjem času izgubile telesno težo. To pomeni, da manjka ključni podatek, ali odpovedovanje določenim živilom dejansko sčasoma vodi do depresivnega razpoloženja. Prav tako študija ni vključevala razlogov, zaradi katerih so osebe navajale depresivno razpoloženje. Depresija je diagnoza, ki zahteva izpolnitev določenih diagnostičnih kriterijev in tako je v to študijo vključeno le subjektivno mnenje sodelujočih. Poleg že naštetih pomanjkljivosti, je študija trajala le v obdobju, ko so osebe še hujšale in s tem ni ocenila njihovega počutja po koncu hujšanja, ko se je njihova telesna teža normalizirala.

Veliko manjkajočih podatkov, ki so ključni za ugotavljanje dejanske povezave med hujšanjem in depresijo, je vzrok, da nekateri raziskovalci dvomijo v takšne raziskave. Prav tako je možno, da so večje možnosti za nastanek negativnega razpoloženja resnično povezane z ekstremnimi načini hujšanja, ki pa se jih osebe le redko lotevajo.

Ali lahko pride do depresije zaradi hujšanja?

Razen nezanesljivih študij, možnosti za nastanek depresije v obdobju hujšanja niso v popolnosti nerealne. Možnosti so večje predvsem pri osebah, ki ne dosegajo pričakovanj glede hitrosti izgube telesne teže. Prav tako se slabo razpoloženje pogosto pojavi pri ljudeh, ki so nezadovoljni glede samega načina izgube telesne teže. V obdobju hujšanja so prisotne tudi določene spremembe življenjskega stila, ki vplivajo na naše navade in lahko, predvsem na začetku, povzročajo negativne občutke. Odločitev za izgubo telesne teže in spremembe v povezavi s tem, lahko vplivajo tudi na partnerje oziroma člane skupnega gospodinjstva, kar lahko privede do napetosti v odnosih, zaradi česar se lahko počutje še dodatno poslabša. Poleg tega je s hujšanjem povezana tudi menjava garderobe, kar je povezano s povečanimi stroški za nakup oblačil, ki so prav tako lahko razlog dodatnih skrbi.

Kako se izogniti depresiji v povezavi s hujšanjem?

Glede na zgoraj naštete dejavnike tveganja, lahko pred pričetkom hujšanja poskrbite, da do negativnega razpoloženja ne bo prišlo. Po definitivni odločitvi, da je čas za hujšanje, poiščite podporo pri bližnjih, partnerju, družinskih članih ali prijateljih. Čim več ljudi vas podpira, tem bolje se boste počutili in lažje vam bo prebroditi obdobje hujšanja. Čeprav so korenite spremembe življenjskega stila povezane z velikim prilagajanjem, se lahko nanje dodobra pripravite. Vnaprej se dobro pozanimajte o dieti, ki se  je nameravate lotiti. V kolikor si lahko privoščite, je dobro, da jo načrtujete skupaj s strokovnjakom, tako vam bo lažje slediti programu, dobili pa boste tudi strokovne odgovore na morebitna vprašanja.

Kadar pride do depresije – kaj storiti?

V kolikor dlje časa opažate slabo razpoloženje, vas to ne rabi pretirano skrbeti, razen če opazite, da zaradi tega ne morete več opravljati svojih dnevnih obveznosti. Če opazite, da vas več ne veselijo običajne stvari ali se ne morete na noben način več razveseliti in to traja tedne ali morda že mesece, je čas za obisk svojega osebnega zdravnika.

Pri hujšanju poslušajte telo in duha

Hujšanje je vsekakor zdravo za telo, kadar gre resnično za preveliko telesno težo in se ga lotevamo na primeren način. Tako je možno z izogibanjem dejavnikom tveganja ter poslušanjem telesa in tudi duha, hujšati brez nevarnosti za lastno psihično počutje.

 

Sledite naši instragram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

Add to Favourites