Prebava ne more slediti našim navadam

Za resnično dober prehranski status ne potrebujemo le zdravih živil in pestrih menijev, temveč potrebujemo tudi pravilen način uživanja teh hranil. Zaradi pomanjkanja časa se načeloma držimo navad, ki smo jih prevzeli od svojih prednikov. Ti pa prav tako povečini prehrani niso namenjali zadostne pozornosti. Zato se vse več časa namenja ugotavljanju, kaj pravzaprav od naše prehrane dobimo. Namreč hranimo se z razlogom, da ohranimo zdravje in ne, da si svoje telo še dodatno obremenimo. Temu pa žal velikokrat ni tako.

Jejmo preproste obroke in večkrat dnevno

Standardno uživanje obrokov z več hodi ni zdravo. S tem ne mislimo večerje v gurmanski restavraciji, ki traja dve uri. Tam namreč uživamo manjše hode v več časovnih premorih, ki jih lahko brez težav presnovimo v vmesnem času. S tem mislimo na obroke, kjer v krajšem času zaužijemo solato, prilogo, glavno jed in sladico. Načeloma je to način prehrane, s katerim se srečujemo vsakodnevno. Moramo se zavedati, da pol ure nikakor ni dovolj časa za presnovo štirih kalorijsko bogatih hodov. Potrebno je upoštevati, da prebava potrebuje svoj čas, da presnovi določeno hrano. V ta namen imajo naši zahodni sosedje za kosilo namenjeno precej več časa, kot ga temu pomembnemu obroku namenjamo pri nas. Poleg zadostnega časa potrebujemo še določene druge pogoje, da je črevo sposobno zaužita živila absorbirati in jih izkoristiti za potrebe telesa.

Jejmo počasi

Večinoma vsi jemo prehitro. Za zdravo pot v želodec naj bi vsak grižljaj hrane prežvečili vsaj tridesetkrat. Ne verjamem, da je veliko oseb med nami, ki se zaveda, koliko časa realno potrebujemo za zaužitje enega obroka, če se držimo tega nasveta. Vendar se zmeraj pojavi vprašanje zakaj. Nasveta, ki ga slišimo brez argumentirane razlage, se načeloma ne držimo … Manjši koščki hrane so v primerjavi z večjimi lažje dostopni prebavnim encimom. Ti skrbijo za pretvorbo živil v hranila, ki jih telo lahko uporabi. Tako z žvečenjem ustvarjamo večjo površino, na katero se bodo lahko vezali encimi. S tem bomo zagotovili večji izkoristek hrane, prav tako pa poskrbeli za naše zobe. Ti  so v naši ustni votlini predvsem zato, da grizejo hrano, kar s prekomerno predelanimi živili s pridom pozabljamo.

Jejmo v tišini

V veliko kulturah, ki so bolj povezana z naravo kot naša zahodna družba, najdemo različne rituale, ki se izvajajo pred obrokom. Pri samem obroku se ponavadi ljudje nato ne pogovarjajo in se hranijo v tišini. S tem ustvarjajo odlične pogoje za dobro prebavo, saj ne le, da lažje velikokrat prežvečijo vsak grižljaj, temveč zaužijejo tudi manj zraka. Kadar govorimo med hranjenjem, se v prebavila prikrade tudi precejšnja količina zraka. Ta nato ne zapusti prebavil zmeraj po poti navzgor, temveč velikokrat moti gibanje črevesa in povzroča napihnjenost. Sčasoma se lahko zaradi prevelikih koščkov zaužite hrane ter obilice zraka spremeni bakterijska flora naših prebavil, kar povzroča nadaljnje težave s prebavo.

Kombinirajmo živila, ki dobro delujejo skupaj

Kombiniranje živil je ključnega pomena, kadar se lotimo načel zdrave prehrane. Paziti moramo na pravilno razmerje beljakovin, ogljikovih hidratov ter maščob. Prav tako moramo ustvarjati kombinacije živil, ki se ujemajo med seboj. V primer naj navedemo, da kombinacija sadja in zelenjave ni najboljša, tako je najbolje v enem obroku zaužiti zelenjavo, v drugem pa sadje. Glede kombinacij živil obstaja veliko nasvetov, ki jih bomo vključili v druge članke na našem portalu.

Kronična obolenja prebavil in nepravilne navade

Nepravilne prehranske navade grejo z roko v roki z različnimi obolenji prebavil. Te se kažejo kot napetost v trebuhu, napihnjenost, krči v črevesju, driska in druge težave. Naše črevesje ima oživčenje, ki je podobno možganom, tako je zelo občutljivo na razne vplive. Težave s prebavili naj bodo prvi znak, da je potrebno v naši prehrani nekaj spremeniti, saj si nihče izmed nas ne želi, da se težave spremenijo v resnejše obolenje.

 

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites