Diabetes oziroma sladkorna bolezen spada med bolezni modernega časa. Bolezen, pri kateri gre za nezmožnost sprejemanje energije iz hrane, je v porastu. Poznamo dva tipa te kronične bolezni. Tip 1 se pojavlja pri mlajših, ponavadi pri otrocih. Tip 2 se pojavlja kasneje, pri odraslih, zaradi spremenjenega delovanja trebušne slinavke, ki izloča hormon inzulin.

Dieta za sladkorne bolnike.

Veliko različnih faktorjev vpliva na potek bolezni. Razen  terapije z zdravili je veliko dejavnikov, na katere lahko bolnik vpliva sam. Med njimi je tudi pravilna prehrana, o kateri je napisano že veliko, za razumevanje povzemamo glavne značilnosti prehrane za osebe, ki živijo s  sladkorno boleznijo.

Pri prehrani je pomembno predvsem kaj in kako vnašate v telo. Prav tako je pomembno, da redno nadzorujete krvni sladkor, saj lahko enaka prehrana povzroči različne dvige sladkorja pri različnih osebah. Ritem pri prehranjevanju je prav tako pomemben kot pravilna izbira živil. Prehranjevanje ob istem času dneva pomaga telesu, da se lažje spopada z dvigi in padci krvnega sladkorja.

Na splošno naj prehrano sestavlja 50% ogljikovih hidratov (40-60%). Nižji kot je vnos ogljikovih hidratov, nižji so tudi nivoji sladkorja v krvi. Seveda je nižji vnos ogljikovih hidratov največkrat posledično povezan z višjim vnosom maščob. To je lahko težavno, če uživate nezdrave maščobe. Pozanimajte se o živilih, ki vsebujejo veliko zdravih maščob.

Hrana oziroma obroki z veliko vsebnostjo nezdravih maščob so lahko občasno na jedilniku, vendar je takrat potrebno bolj skrbno spremljati nivoje krvnega sladkorja. Živila z veliko vsebnostjo maščob se namreč presnavljajo počasneje kot živila z nizko vsebnostjo maščob. V kolikor uporabljate hitro delujoči inzulin pred obrokom, lahko nivo sladkorja upade takoj po obroku z veliko maščobami, nato pa se dvigne po nekaj urah.

Veliko oseb s sladkorno boleznijo le s težavo prilagodi svoj jedilnik tako, da ta ustreza potrebam telesa.  V ta namen je dobro obiskati strokovnjaka, ki se ukvarja s prehrano. Ta določi primerno prehrano individualno in izračuna dnevno potrebo po vnosu kalorij. Zelo pomembno za osebe s to kronično boleznijo je razumevanje principov štetja ogljikovih hidratov in kontrole krvnega sladkorja skozi pravilno sledenje določeni dieti.

Hujšanje in diabetes.

Veliko oseb z diabetesom tipa 2 je pretežkih za svojo višino. Uravnavanje primerne telesne teže je zelo pomembno. Izguba že od 5 do 10 procentov telesne teže lahko pomaga telesu veliko bolj učinkovito uporabiti inzulin. Poznamo več različnih načinov, s katerimi si lahko pomagamo pri izgubi telesne teže. Med te spadajo prehranjevanje z manj kalorično hrano, redna telesna aktivnost, zdravila za hujšanje, kadar gre za resno ogroženost zdravja zaradi debelosti tudi operacije.

Otroci z sladkorno boleznijo tipa 1 naj bi dnevno zaužili 35 kalorij na kilogram telesne teže, hujšanje na lastno pest zanje ni priporočljivo, zato se je v primeru previsoke telesne teže glede primernega načina hujšanja potrebno posvetovati z izbranim zdravnikom pediatrom.

Osebe, ki imajo diabetes tipa 2 in želijo ohranjati telesno težo so na dieti, ki dnevno doprinese 1500 do 1800 kalorij. Te vrednosti so različne, saj enotna mera, ki bi ustrezala vsem, ne obstaja. Osebe s preveliko telesno težo morajo na začetku hujšanja zaužiti več kalorij, saj potrebujejo več energije za ohranjanje več kilogramov. Tako je lahko zanje dieta s 1600 kalorijami na dan že nezdrava, saj bi vodila do prehitrega izgubljanja telesne teže. Moški imajo več mišične mase, zaradi česar potrebujejo dnevno več energije, načeloma velja, da več kot je v telesu mišične mase, več kalorij naj vsebuje dnevna prehrana. Mišice porabijo namreč več energije kot maščevje.

 

Sledite naši instagram strani:

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More
Add to Favourites